Història del nostre club

Breu història del nostre Club

• 1920. Comença practicar seriosament l'esport a Maçanet de la Selva, entre els esports que es jugava en aquella època, un d'ells era ... era el futbol.
  • En la primera època del futbol a Maçanet, es jugava en un camp situat al carrer "Pirineus", mes endavant es canvi el camp de futbol al carrer "Vidreres". El camp es deia "La parada d'en Viader"
  • 1931-1932. El club va passar de dir-se "Club Esportiu Maçanet" a "Club Esportiu Nosaltres sols". Aquest canvi fa referència a la difícil situació política que es vivia en aquella època.
  • 1942. Un grup de joves amb moltes ganes i il·lusió de jugar a futbol, ​​van fundar "Unio Deportiva Maçanet", amb la vestimenta que actualment juga els nostres equips ... el blanc i blau Arle-quinats.
  • 1943. La "Unio Deportiva Maçanet" s'inscriu per primera vegada en la federació Catalana de fubol, i tot seguit comença la seva marxa en les competicions oficials.
  • 1953. Es va posar en marxa novament "U.E. Maçanet" després d'una petita crisi en el futbol a Maçanet, ... i estrenant terreny de joc.
  • 1980. Té lloc una reunió entre aficionats i antics jugadors, per intentar solucionar una nova crisi en el futbol de Maçanet.
    El club es va inscriure com a "U.E Maçanet" a la 3ra categoria regional, amb una nova junta gestora.
  • 1992. No seria fins a aquesta data quan el club, va tornar a inscriure a la Federació Catalana de futbol, ​​després d'un altre aturada futbolístic al poble.

En aquesta última etapa la U.E Maçanet, va començar per primera vegada a cuidar i a mimar el futbol base del club i del poble.
    Aquesta situació és la que estem vivint i gaudint actualment al club.

UE Maçanet

* En aquest petit resum que he realitzat, he passat per alt moltes dades i anècdotes viscudes per totes les persones que han estimat el futbol a Maçanet. La lectura d'aquest llibre et fan comprendre i donar suport sense cap dubte a aquest Club ... com a les persones que no apareixen en el llibre i que han lluitat com els que més.
* Els informació d'aquest humil resum de la història de "U.E Maçanet" ... s'ha extret del llibre: "LA NOSTRA VILA" Maçanet de la Selva.

Resum i redacció per: "La web de los cracks"

ENTREVISTA A Sr. JOAN CODINA (any 2013)

1-Quants anys té Sr. Codina?

En aquests moments 79 anys.

2-Perquè va començar a jugar a futbol?

Quan era petit i anava a l’escola a l’hora del pati només teníem una pilota i tots els nens jugàvem a futbol.

3-Quants anys va ser futbolista? Quants anys va estar en l’equip del Maçanet?

Vaig jugar a futbol uns 30 anys. Quan vaig començar a jugar partits amb  el Maçanet tenia uns 14 anys. Quan vaig tornar de fer el servei militar a Maçanet no hi havia futbol i vaig anar a Hostalric on hi vaig estar uns 10 anys. Llavors vaig tornar a jugar un parell d’anys al Maçanet i més tard amb els veterans del Maçanet. Vaig plegar quan tenia uns 44 anys.

4-Ha jugat sempre en el mateix equip?

No, com ja te dit , en campionat, vaig jugar amb el Maçanet i Hostalric. Però també vaig jugar amb el Sils, Vidreres, de juvenil amb el Colmbus ( equip de Santa Coloma). En aquells temps quan en algun poble dels voltants era la Festa o celebraven alguna cosa es feien partits de futbol i anaven a buscar jugadors dels pobles veïns.

5-Quina era la seva posició al camp?

Vaig jugar en totes les posicions fins i tot de porter. Recordo un partit amb el Sant Hilari de veterans  en que el porter no va venir i m’hi vaig posar jo. Però realment era defensa central.

6-Quins eren els seus equips rivals?

Més o menys els que hi ha ara Vidreres, Sils, Santa Coloma i quan jugava amb l’Hostalric jugàvem contra Breda, Llagostera, Sant Celoni, Masnou etc.

7-Recorda quin era el seu sistema de joc?

Normalment érem dos laterals, un central, dos volants i cinc davanters que es repartien en  dos extrems, dos interiors i un davanter centre.

8-Es recorda del entrenaments, com eren?

En aquell temps no hi havia entrenaments com ara. Es tractava de tenir “fondo” i el que feia jo era anar a  córrer cada dia. Solia anar corrent a la Torre de Marata cada dia.

9-El futbol ha canviat molt des de la seva època de futbolista, en què destacaria que ha canviat més?

Hi ha moltes coses, tàcticament ha canviat però també amb tot l’equipament com les botes, camps, pilotes etc.

10-Ens pot explicar alguna anècdota?

Te’ n podria explicar moltísimes. Però una que tinc gravada es de quan jugava a Hostalric. Vam  jugar un partit contra el Masnou i tot va anar bé. Al dia següent van venir a casa uns directius per dir-me que havien expulsat a perpetuïtat a dos jugadors: el capità i al defensa central  que era jo per haver agredit a l’àrbitre. Tothom es va quedar parat ja que no havia passat res i has de pensar que en aquell temps  en els camps sempre hi havia la Guàrdia Civil.

El club va començar a investigar que havia passat i va resultar que l’àrbitre, que era de Barcelona i fill d’un tinent coronel de l’exèrcit, al marxar d’Hostalric va tenir un accident de moto i es va trencar un braç i per poder cobrar va dir que l’havíem agredit.

Lògicament l‘expulsió va quedar sense efecte i els de la Federació van venir  a demanar disculpes.

11- Té contacte amb alguns dels seus companys d’equip?

Ja en quedem pocs, la majoria ja són morts  però amb els que jugàvem de Maçanet si que ens veiem.

12- Com  li agradaria que fos el Club de futbol de Maçanet?

M’agradaria que jugues en una categoria on es veies bon futbol, tot i que ja no hi puc anar perquè només es pot veure el joc des de un lateral i el sol enlluerna.

En quan al futbol base, on entrena el meu nét Joan  i sempre m’explica com ho han fet l’equip del prebenjamí , voldria  que arribessin molt amunt i que aprenguin divertint-se.

13- De quin equip és? Segueix algun equip en particular?

Del Girona. Segueixo els dissabtes els partits que donen a la tele del Girona, Barça B i el Sabadell.

Història del nostre club

Fotos històriques (1940-1990)